Calatorii,Preparate Romanesti,Mediterana,Asia,Franta,Slow Food.

luni, 19 iulie 2010

Caldeirada,supe pescareasca portugheza!

Preparat povestit de un prieten din Portugalia,incercat intr-o carciuma din Romania,nereusit dupa aprecierile prietenului meu dar care la final mi-a placut mie.Prietenu asta al meu,povestea cum mosul de la care a invatat,isi prindea singur pestele.Supa o facea rar caci un peste nu putea sa lipseasca din supa:tiparul.Cand ii cadea in undita,facea si supa.Peste era destul pe malul atlanticului dar el zicea ca tiparul era cel mai important.Eu, sincer auzisem ceva despre mancare asta,si m -am dus repede pe net.Am gasit acolo,Caldeirada,dar ne tradus nicaieri. i-am zis,sa nu mai stam sa traducem.
Mosul,zice el,a gatit supa asta chiar intr-o caldare de tabla,iar eu m-am gandit ca de aici i-o fi venind si numele,cine stie.Mai zicea mosneagu,care semana putin cu un batran pescar de prin delta noastra ca sa nu te apuci niciodata de supa asta daca nu ai cel putin 7 feluri de peste si tiparul.Si ce minuni a pus el acolo?Pai a inceput cu legume,ceapa multa si ardei gras,tocate julien,in ulei de masline,pe fundul galetii la foc mic.Tot acolo au mers un chil de cartofi,curatati,spalati si taiati cuburi,ardei iuti tocati,foi de dafin ,coriandru proaspat,usturoi zdrobit,patrunjel proaspat,sofran,rosii un chil,dar fara pielita si taiate cuburi, si o cana de vin acru,sa nu se farame toate acolo.Cat a stat acoperita 10 min caldarea,mosul a taiat repede tiparul ,in bucati cat palma.Dar noi ce sa punem in loc de tipar?Am scos din congelator o bucata de stiuca,de asta toamna.Si mai departe?Mosul,peste sabie,noi o bucata de rechin congelat,mosul biban de mare,noi dorada de la hipermarket,mosu 3 duzini de scoici,midii si stridii,noi scoici congelate,mosu creveti jumbo proaspeti,noi creveti decorticati inghetati,mosu ton proaspat ,noi ton conserva,dar mai la urma sa nu se farame,si in sfarsit mosu calamari ,noi ce am mai gasit prin congelator,adica doi calamari ,o felie de somon si doua capete de crap,toate congelate ramase de diferite mese.Si mosu si noi am lasat sa mai fiarba 40 de minute,incet si dupa ce am mai adaugat doi litri de apa.Se mai pune si un borcan de pasta de tomate,piper boabe si coriandru proaspat tocat.Pritenul meu zice ca supa mosului era mult mai buna,si diferita la gust.Totusi eu am gustat-o numai pe a mea si n-am putut face comparatia.Buna supa.Pestele scos separat pe un platou,cu suc de lamaie stoarsa pe el,sau cu sos de usturoi cui ii place.Eu in supa am pus crutoane,mosu nu.Eu raman la parerea ca am facut o supa excelenta,si nici prietenul meu nu arata ca i-ar displace.Portugalia era departe.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu